School Kind

Wat goed dat jij iets voor kwetsbare kinderen wilt doen!
Ergens in Nederland knokken kinderen tegen hun ziekte. In plaats van buiten te spelen, liggen ze thuis in bed of in het ziekenhuis. Soms raken ze hun haren kwijt. Of ze worden misselijk van al die medicijnen.

Jij kan ervoor zorgen, dat deze kinderen een leuke dag kunnen krijgen.

School kind

Onze tips

Heb je zelf al een leuk idee? Zo niet, dan hebben wij een aantal tips voor je. Organiseer bijvoorbeeld een musical, dansvoorstelling of modeshow en vraag een kleine bijdrage. Ga wandelen, fietsen, voetballen, zwemmen of hardlopen en laat je sponsoren. Of bedenk samen met je sportvereniging of klas zelf een event.

Van bingo tot iets zelfgemaakts

Houd een bingo, loterij of veiling. Vraag je familie, buren en vrienden of ze daarvoor nog wat spullen in de kast hebben liggen.
Doe een ‘heitje voor een karweitje’ en ga grasmaaien, afwassen, oud papier ophalen of lege flessen wegbrengen om geld in te zamelen. Als je hier je vrienden voor weet te strikken, dan wordt de opbrengst nog hoger!
Vraag andere mensen je te helpen. Misschien wilt jouw school wel een rol spelen. Er zijn zoveel manieren waarop dat mogelijk is, bijvoorbeeld een sponsorloop. Wie weet, met wat voor briljante ideeën je klasgenoten en leerkrachten komen.

Actie aanmelden

Het is belangrijk, dat je je idee eerst bespreekt met je ouders. Daarna meld je de actie aan bij Stichting WeesWeerKind. Wij helpen je graag met de organisatie. Ook hebben we folders, ballonnen en ander materiaal die je mag gebruiken.